طريق مسدود







طريق مسدود , ومتحدد
ومش مسموح تفكر ولا تتردد
مدام داق الطريق رجلك
لو فكرت تخرج عنه , هتتأدب وتتهدد
وحتي لو مهوش هدفك
لازم تمشيه
وحتي لو سرق أملك
ماسكك واتدبست فيه !
طريق خيبتك !

.......

وانـا مين اللي ينصرني !
علي واحد بيظلمني
مكدرني وحالف في حيطان اليأس , يلبسني
لـ ملاك الموت يسلمني واحد سكران
وأخش النار , وهو  راح يكون ندمان
يا مين يعتب عليه مره
ولو حتي بنظره
وامتي هيعرف الظالم بإني نفسي يوم أبعد
بس ازاي !
وهو في روحي ساكني
هو انا !

....

ارحلي
وبتمنالك الخير اللي يرضيكي
ياريت كنت أقدر أرضيكي
مكنتش لحظه هتأخر
ياريت تدعيلي اني أصبر

يااه لو كات الفلوس عندي ألوف ملايين
وأستمتع بكلمة ربنا يحميك مـ العين !
وأجيبلك كل يوم خاتم
واسيب مظلوم يغور وأصبح انا الظالم
زهقت الظلم والحرمان
كرهت زمان !

لكن عارفه , مين اللي يدري لو غني
اني أرضي بيكي
فـ ارحلي .. !








0 عايز تقول رائيك؟:

مازلت عايش في الحياه بكيفي