رباعيات قبل الامتحان



بشرب سـجاير بإفتري طول النهار
كإنها برسيم .. بيحش فيه حـمار
وقـبل كل سيجاره بـسأل نفسي ؟
مين اللي قبل التاني فينا راح يـنهار !

..

عاكست بت وهي مـاشيـه
وقفت وقالت في حاجه يا اسطي ؟
قولتلها لاء – قالتلي طيب ليه عاكست ؟
حتي الزمن ده بئا ليه اسباب للمعاكسه !

..

انا لما بـضحك الزعل نفسه بيفرح
واما أغني الثمار  ع النخل تطرح
انا اللي يتمناني كل الناس
وبسأل : ليه في قلبك ملقتش مطرح !

..
بـكتب انا في خيالي من قبل الورق
كلام كتير خاب وكلام كتير صدق
لـكن مخبي كلام تاني مستني اقولهولك
مـيعرفوش جنس مخلوق اتخلق .

..

عربيه ماشيه ع الطريق سيقاها حُرمه
كانت قمر , زنقت عليا عملت حادثه
مِشيت وفاكره انها هي السبب
مع انها عادتي .. مش يعني اول مره !

 ..


قبل اما اقوم ادخل عشان أمتحن
عارف ومتأكد اني داخل أتصدم
فيها ايه لو كنت أذاكر بدل ما اقعد اكتب
قوم يا فنان .. خش إتشرم .


**




عبدالرحمن سـامي 
19/6/2012








0 عايز تقول رائيك؟:

مازلت عايش في الحياه بكيفي