ليله بكت اسرائيل فيها علي فراقك يا مبارك



.. ** .. 




ليلة بكت فيها اسرائيل علي فراقك
                                          يا مبارك

ومرات شارون لبست عليك الطارحه
وفي الميدان الناس بتبكي من الفرحه
وعيال بترقص وتجري وزغرته وصرخه
رحل الجبان بعد ما ساب ذكري
سوده لأولاده فيهم الشهيد وكلهم جرحا
فاكر يا حسني الرقص ده كان امتي بنشوفه
نفس الميدان نفس المكان في الكوره
بس اختلفت الرقصه

الرقص دلوقتي عشان سيادتك رحلت
 وعشان اخيرا اخيرا مره واحده فهمت
متأكدين ان انت مش راحل بكيفك
لو كنا سبنالك قرارنا مكنتش سبت حكمك غير لو كنت مت

شكل الميدان يبرق في عين الكل
هنا في الميدان هزمنا الخوف كسرنا الزل
والله شوفنا الجنه بعنينا بنبص ونطل
فينا اللي طال الجنه وفينا اللي عاش واتصاب
بس النتيجه واحده
من عاش كمل عشان صاحبه الشهيد
ومن مات ضحي عشان الكل

لو كنت مصري يا ريس يوم 11 تنزل مع ولادك تشارك فرحهم
ولا انت خايف ياريس يعدموك عشان رخصت دمهم
متقلقش يا سيدي من غير رصاصك مكنش هييجي حلمهم
انت البطل الحقيقي انت الزعيم انت الكبير انت اللي حارق دمهم
وبزلك انت يا ريس فرحتهم

زي ما زليت الشباب جه يوم عشان تتزل
لو كنت بتحس يا ريس هتافاتنا ضدك كان ماليها السم
ده انا لما افكر واقول لو كنت في مكانك ؟
كنت اموت مـ الهم

شعبك وكارهك يا حسني وقالها بصراحه
بلاش تركز في الاسف .. دولي كلاب نباحه
صعبان عليهم زلك صعبان عليهم عدل ربنا فيك
لما انت تتحاكم يا ريس يتفتح للعدل ليهم ساحه
وكل كلب هييجي يتحاسب مكانك
فعشان كده بيتأسفم .. وعشان كده رضيو يكونو
كلاب نباحه


ياللي صاحبت عدونا وعاديت ولاد البلد
وسرقت منا الفرحه واديتنا عيشه نكد
اوعي يغورك ان شعبك كان بيضحك
ده طبع فيهم مش المهم الضحك
أهم مـ الضحكه .. اكيد هو السبب
ركز يا ريس شويه في صورة الشهيد
هتلقي الضحكه عنوانه لكن ضحكته كات م التعب

كلم يا ريس موسادك
ولومهم علي حزنك
وقولهم سبتوني ليه
هيتبرئو منك

دي ليله
ليلة رقصت مصر فيها علي فراقك
يا مبارك



0 عايز تقول رائيك؟:

مازلت عايش في الحياه بكيفي